De eerste dagen =D - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Elvera Mulder - WaarBenJij.nu De eerste dagen =D - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Elvera Mulder - WaarBenJij.nu

De eerste dagen =D

Door: elverainvancouver

Blijf op de hoogte en volg Elvera

16 November 2010 | Canada, Vancouver

Hoooooooooi!

Jaja.. hier is het dan, mijn eerste verhaal vanuit canada. Ik denk dat ik maar gewoon ga vertellen over wat ik tot zover gedaan heb en wat over typische Canadese dingen.

Vrijdag 12 november om 17.30 vloog ik dan vanuit Schiphol. Het afscheid viel opzich mee. Tuurlijk was het zwaar, maar er kwamen gelukkig geen grote watervallen bij kijken. Ik denk ook omdat ik me nog niet echt realiseerde dat ik echt voor 8 maanden weg ben, het dringt nu beetje bij beetje steeds meer door.

Ik kwam vrijdag 12 november rond 18.45 uur (Canadese tijd) aan in Vancouver. Het is hier namelijk 9 uur eerder. Ik moest naar de Immigratie lopen en daar vroegen ze me wat ik kwam doen en voor hoelang etc. Toen kon ik door naar de bagage, die er gelukkig al was. Ik ben naar buiten gelopen en heb daar een taxi gepakt en 10 minuten later stond ik voor mijn nieuwe huis. Ik heb een kwartier aangeklopt en alles maar helaas niemand deed open, bleek er een andere deur te zijn. Eenmaal binnen hoorde ik aan de Engelse taal van sommige dat ze wel Nederlands moesten zijn, en ja hoor.. ik woon met 5 andere Nederlanders in huis. Verder komen de mensen uit vooral Japan, Zweden, Australië, Duitsland, Frankrijk. In totaal wonen we hier met ongeveer 15-17 mensen. We hebben wat gekletst en rond 23.00 uur ben ik naar bed gegaan.

Mijn eerste echte dag, zaterdag, ben ik met wat andere uit het huis eerst na de supermarkt gegaan. We namen de bus. Grappig is dat als je met de fiets bent dan kan je je fiets voor op de bus zetten! En als je de bus uitstapt bedank je de buschauffeur (vraag me niet waarom) De supermarkt is te groot, te duur, en te weinig spullen die ik wil hebben (zoals eiersalade ). MAAR ze hebben hier een systeem dat ze echt in Nederland moeten introduceren. De caissière scant de boodschappen en stopt ze daarna in een tas (die open klaar hangt). Dus je betaalt en pakt je tassen, super handig.

Vervolgens zijn we naar downtown gelopen (dat is het centrum) en uiteindelijk in Granville Island beland. Midden in de stad, maar toch omringd door water. Daar hebben ze een markt waar je echt alles kan kopen, uit allerlei landen geloof ik.
En om nog meer uit de dag te halen direct maar de seabus (is gewoon een boot) naar North-Vancouver gepakt. Ik ben dus op veel plekken geweest. Mensen die hier al een tijdje zijn, zijn er soms nog niet eens geweest. Oftewel een goede eerste dag. En super aardig dat wat mensen uit het huis me alles lieten zien van Vancouver.

‘savonds kwamen we thuis en ging ik een half uurtje liggen. Terwijl Adam voor me aan het koken was (goed hé) Lekker pasta, met daarnaast stokbrood met cream cheese en worst en daarnaast ook nog wat garlic bread. Super aardig en een perfecte eerste maaltijd hier.

Nu komt het beste gedeelte. Er was een huisfeest! Mooi welkom dus. En nu komt ook de leukste grap ooit. (Mijn familie moet misschien dit gedeelte niet lezen!) We deden een drinkspel. 21 heet het. Je zit in een kring en telt van 1 tot 21. Steeds komen er meer regels bij (bijvoorbeeld ipv 7 moet je adam zeggen) als je het fout doet moet je drinken. Toen kwam de regel, op het getal 2 moet je opstaan en zeggen ‘I like big buts and I cannot lie’ (van een liedje) Ik moest denken aan een keer in Nederlands dat we er een andere songtekst op bedacht hadden. Terwijl ik daar aan dacht was ik aan de beurt en waren we bij het getal 2. Ik stond op en riep; ‘I like big dicks and I cannot lie’. (Ze kende me pas 1 dag hé!) Het was stil, ik schrok en daarna brak er een enorme lachkick uit. Mooie ice-breaker dus haha! Vanaf dat punt zijn we gestopt met het spel en over gegaan op dansen etc. Een leuke avond!

De dag erna, zondag, was het plan om een fiets te huren en door Stanley Park te fietsen. Helaas was het weer niet al te goed en waren mensen te brak om mee te gaan (De Nederlanders waren de enige die nog nuchter waren op het huisfeest). Maar er was een 2e plan. Ik ben gaan zwemmen met Youp en Tim (Nederlandse jongens). Eenmaal terug heb ik gekookt, overheerlijke garnalen!

Maandag, mijn eerste stage dag. Het is een beetje wennen, ik weet niet precies wat ik moet doen en ze geven me ook niet echt taken. Beetje zelf uitvogelen en initiatief nemen dus. Verder zijn ze er heel aardig. Ik hoef elke dag pas om 10.00 uur te beginnen en donderdag (de dag na de pub night die ik ga organiseren) mag ik zelfs later komen. Tot hoelaat ik moeten werken is nog een beetje onbekend (durf het niet echt te vragen) Dus ik vertrek wanneer de andere vertrekken (tussen 18.00 en 18.30) Maar volgens mij hoef ik maar tot 17.30 uur. Maar dat ga ik maar eens navragen ;). Ook mag ik gewoon een lunchbreak nemen. Oftewel, vergeleken met naar school gaan en daarnaast nog 30 uur werken, is dit een piece of cake ;)

Verder is het weer hier geloof ik iets beter dan in Nederland. Helaas wel soms wat regen, maar het vriest gelukkig nog niet. Verder zijn de Canadezen heel vriendelijk, vragen uit zich zelf of ze je kunnen helpen (als je verdwaald lijkt ;)) en stoppen midden op de weg voor je, zodat je kan oversteken.

Het is een beetje een lang verhaal geworden (sommige zullen waarschijnlijk de helft niet eens lezen) maar hopelijk hebben jullie nu een beeld van hoe het hier is. Ik vermaak me in ieder geval prima. En het huis is super, ik zie mezelf hier wel 8 maanden wonen denk ik. En mijn stage zal met de dag ook spannender worden, wanneer het echte werk gaat beginnen.

Voor mensen met wat minder inlevingsvermogen heb ik foto´s geplaatst op:

www.ellveraa.hyves.nl
en
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1784821388&v=photos


Voel je vooral vrij om wat leuks hier achter te laten!

Liefs,

Elvera

  • 17 November 2010 - 10:00

    Bart:

    Nu zijn de rollen omgedraaid :P 5 jaar geleden schreef ik de verhalen en last jij ze ;)

  • 17 November 2010 - 10:48

    Marlijne:

    Klinkt allemaal super goed! En helemaal elvera-stijl je nieuwe leven ingeluid met een huisfeest! ;) Super vet!

    Enjoy!

    XXX

  • 17 November 2010 - 10:50

    Augele:

    Haha leuk verhaal!! Have fun meis!! ;)

  • 17 November 2010 - 12:16

    Stefan:

    haha I like big dicks and I cannot lie :P
    Elli Elli Elli
    Vermakelijk dit soort verhalen, schrijf meer!!!

  • 17 November 2010 - 12:34

    Paula:

    klinkt goed elveraa! ik zou zeggen veel plezier ;)

    xxx

  • 17 November 2010 - 13:06

    Sander:

    mooie verslagje !

    nog veel plezier en hou me op de hoogte !

    greets broer sander

  • 17 November 2010 - 16:28

    Katinka Mulder:

    zusje

    leuk verhaal maar had ook niet anders verwacht jou kennende je heb je snel aangepast ik ga van de week webcam halen dus we kunnen het weekend skypen want mitchel wil erg graag met jou praten hij heeft het nog steeds over jou en dan zijn we bijna alweer een week verder gaat toch wel snel he hihi.
    nou veel plezier dikke kus van ons allemaal

  • 17 November 2010 - 16:57

    Kenson Trentelman:

    eey elvera!
    Jij ook al ontsnapt uit NL!
    Wat een leuke eerste dagen! komen er nog heel veel meer van!
    Geniet ervan!!!
    x ksn

  • 17 November 2010 - 18:24

    Amy:

    Hey elveraa,
    ik kreeg een mailtje dat je een waarbenjij.nu bijhoudt!! wat leuk, (wist niet eens dat je weg was) hahahah maargoed! vind het wel super leuk om dit te lezen!
    ik wens je heel veel plezier en ik hoop dat je stage steeds wat leuker wordt!! wat voor een soort stage is het?
    en ik heb toch echt de hele tekst gelezenn!!!!!

    dikke kus Amy (welbergen)

  • 17 November 2010 - 21:59

    Cherie:

    hahaha! Wat een goed begin met een huisfeest! :) Hou ons op de hoogte! groetjes uit NL! (L)

  • 17 November 2010 - 22:05

    Daniel Je Zwager:

    he lievert fijn om te lezen dat je je eigen vermaakt geeft een goed gevoel want ja het is toch ver weg en van het afschijt nemen dat er geen golfen waren kwam omdat ik er helaas niet bij kon zijn hahahaha maar 8maanden zijn zo voorbij nou doe je best en geniet van je mooie tijd daar in canada dikke kus en liefs je zwager

  • 19 November 2010 - 19:02

    Tante Riek:

    Hi Elvvera.
    Zo te lezen gaat het wel goed met je!
    Fijn dat je het zo gezellig hebt!
    Geniet er van,groet T.Riek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Elvera

Actief sinds 09 Nov. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 22041

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 10 Juni 2015

Australië & Nieuw-Zeeland

12 November 2010 - 05 Juli 2011

Elvera in Vancouver

Landen bezocht: