Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elvera Mulder - WaarBenJij.nu Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elvera Mulder - WaarBenJij.nu

Van Adelaide naar Melbourne

Door: Elvera Mulder

Blijf op de hoogte en volg Elvera

16 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Goedendag luitjes,

Wat een weekend! Zaterdag ochtend begon met de wekker om 5.45 uur. Hup, hup opweg naar Melbourne. Maar niet zo snel, nee de eerste dag was het 7 uur rijden naar Grampians National Park. Daar hebben we ook geslapen, maar eerst bij het kampvuur genoten van de sterren tussen de bergen in. Grampians National Park is heel mooi, afgelegen en vol met wilde dieren. Ik heb o.a. koala's en kangeroes gezien. Helaas eentje te dichtbij, skippy got hit. Nog verbaasd dat we er maar 1 geraakt hebben. We vertrokken die ochtend om 5 uur (jaja dus weer een vroeger wekker a lá 4.30 uur) en snachts zijn de dieren erg actief. Om de 10 minuten moesten we wel uitwijken voor een kangeroe.

Het voordeel van zo vroeg opstaan is dat we heel de dag hadden voor The Great Ocean Road. Ookwel bekend als één van de mooiste (en populairste) wegen in de wereld. Het gaat door een regenwoud, door de bergen maar voornamelijk langs de kustlijn! Het was geweldig!

Ondertussen ben ik alweer in Melbourne. Toen we via de brug Melbourne kwamen binnen rijden, wist ik het al: dit gaat mij goed bevallen. Adelaide was leuk, maar dit is het betere werk. Het is een grote stad met wolkenkrabbers maar met veel groen en mooie stadsparken. En ook niet onbelangrijk, hele spontane en aardige mensen.

Ik was dus klaar om de stad te verkennen! Het eerste wat ik van Melbourne heb gezien is: ... De tandarts! Jaja.. Hetgene waar ik het meest bang voor ben had plaatsgevonden. Mijn verstandskies zit na jaren opeens niet meer in de relaxmodus. Ook al is hij zo goed als geheel doorgekomen wat jaren terug, hij irriteert. Aangezien het nogal pijn deed en ik bang was/ben voor een uit de tand, uh hand, lopende infectie heb ik een bezoekje gebracht aan de tandarts. Pijnstillers en spoelwater meegekregen, als ik het goed schoon kan houden (m'n tandvlees groeit namelijk over de verstandskies heen) komt het helemaal goed. Al had ze hen graag eruit getrokken, het kan wachten tot in NL als het goed gaat.

Nu dit erop zat was ik echt klaar voor. Mss iets te.. Ik heb van 10 uur 'sochtends tot 5 uur smiddags gelopen door heel Melbourne. Ik heb eigenlijk bijna alles gezien. Dit keer had ik nog gezelschap van m'n nieuw gemaakte Nieuw-Zeelandse vriend ook.

Morgen ontmoet ik een kennis van Desiré voor koffie. En ga ik kijken of er nog wat te beleven valt rondom het St. Patrick's Day gebeuren, een Ierse feestdag. En verder wil ik van de week een fiets huren om via de rivier naar het strand te fietsen. Daarnaast wordt het donderdag 35 graden, dat betekent zwemmen!

Dit weekend ga ik naar Bendigo om een weekend te chillen met Kathryn, ee. Australische vriendin, die in Londen woonde en ik heb leren kennen in Canada. Oftewel, druk weekje!

Aangezien het volgende verslag misschien even kan gaan duren, geef ik jullie wat (fun) facts om op te teren. Verrassende dingen waar ik achter ben gekomen sinds deze reis of dingen die m'n vermoedens deden bevestigen.

Wist je dat..
- ik 5 (max 7) dagen doe met één tube tandpasta.
- mijn hoogtevrees niet geldt voor het slapen boven in een stapelbed
- maar wel voor het rijden langs de reling in de bergen
- ik soms best een einzelgänger ben
- dit positieve en negatieve effecten heeft
- ik stiekem vooral uitkijk naar een wijnproeverij in Nieuw-Zeeland
- laatst iemand dacht dat het slangetje van m'n waterreservoir uit m'n rugzak, zodat ik makkelijk water kan drinken, was voor zuurstof

That's all for now folks!

Liefs!

  • 16 Maart 2015 - 14:49

    Linda:

    Hey Elveer!! Wat een heerlijk verhaal weer!! En aaaaaaaahhhhhhh arme Skippy :( Had van kennissen die vorig jaar zijn geweest ook begrepen dat ze echt met bosjes langs de kant van de weg liggen. Vond je dat niet vervelend? Verstandskiezen zijn echt hel, ik zal voor je duimen dat alles rustig blijft! Anders: vodka doet wonderen ;) En wat heerlijk dat je lekker van het weer kan genieten, ondertussen al wel maatregelen getroffen betreffende de zon? En al een kaart gekocht voor als je gaat fietsen weer? ;)

    Genieten nog meis,

    x

  • 16 Maart 2015 - 17:05

    Stefan :P:

    Elli O!

    Je bent in Melbourne! En als je naar het strand gaat fietsen, is dat dan in St Kilda?
    Daar heb ik geleefd!

    -Drink voor mij een pintje of wijntje in the Prince of Wales!
    -doe een briefje geadresseerd aan Stacey, met lots of love from Stefan (Holland) in de brievenbus bij
    62 Grey Street (Apartementenhotelletje waar ik stage heb gelopen)
    - Neem een duik in de St Kilda Sea Baths. En volg een yoga lesje bij Darren bij de bijbehorende sportschool: The South Pacific Healthclub , of doe een uur Bodypump bij Christi! :P
    Bestel je lekkerste frietje ooit bij Coneheads :P xxxx

    kortom love st kilda for me!

  • 17 Maart 2015 - 00:27

    Elvera Mulder:

    @ Linda, ik vond het vooral heel leuk om de Kangeroes heen en weer te zien springen, maar liet wel bijna een traantje toen we er 1 raakte. Ik ga tegenwoordig altijd met hoed, zonnebrand en kaart op stap! Haha. X

    @ Stefan, ik bedoel inderdaad St.Kilda. Stoer dat je daar geleefd heb! Ik ga ervan genieten, beloofd! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvera

Actief sinds 09 Nov. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 22026

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 10 Juni 2015

Australië & Nieuw-Zeeland

12 November 2010 - 05 Juli 2011

Elvera in Vancouver

Landen bezocht: